Sunday 29 July 2012

Aqiqah berendoi Adam Irfan


1st May 2012
genap 2 bulan 2 minggu Adam Irfan dilahirkan. 
Kenduri Aqiqah dan berendoi untuk Adam Irfan diadakan di rumah parents saya di Alor Setar, Kedah.

Adam pakai baju tuxedo je, sebab kecik lagi nak pakai baju melayu. 
It is OK baby, you are still looking good.  


Majlis dibuka dengan nyanyian burdah dan selawat oleh kumpulan Burdah Tunjang. "Lead singer" ialah Hjh Aishah (nenek kesayangan saya) 



Sepanjang 2 jam burdah disyairkan, Adam tidur nyenyak dalam buaian. 
Bagus betul anak mommy ni..

Hero of the day..

Next, adalah acara menggunting jambul. Mommy memang risau betol time ni. 
terpaksa angkat Adam yang sedang lena. 

"Sabarnye sayang.. sikit je lagi"
Ada makcik2 yang pegang gunting terketar2 tangan.. huhu.. mommy lagi la risau. 

Laungan selawat yang merdu mengiringi acara cukur jambul.
Tok chah (nenek saya yang awet muda), Mama (pun lawa jugak), Makcik Na turut sama berselawat 

Kumpulan pelajar-pelajar Darul Hadith, Kedah - berselawat dan tasbih dengan penuh bersemangat. 
Pelajar-pelajar pimpinan Ariff Idzuan Nordin (adik saya)
cameraman itu adik saya - dari 3kupang media.


 Mommy, daddy & Adam pakai baju color sedondon.. walaupun baju mommy terpaksa buka jahitan sedikit (badan masih gemuk, baru pakai PB 1 minggu.. huhu)


Alhamdulillah majlis berjalan lancar. Seramai 500 orang tetamu hadir yang terdiri daripada ahli keluarga and rakan terdekat bagi memeriahkan majlis. 
Makanan, lauk paku dimasak sendiri oleh ahli keluarga. 

mama bersama keluarga K.Ngah. 

my big family


terima kasih semua ..!




1 comment: