Thursday 18 October 2012

Comparison: Premium Beautiful vs other brand corset

Nak pakai corset ni mesti ada tujuan kan?
Pertama sebab nak dpt effect yg positive
Kedua mesti yg selesa dipakai

Saya pernah pakai beberapa jenis corset sebelum saya jumpa dan jatuh cinta dengan Premium Beautiful. 

(entry ni saya cuma nak cerita dari aspek keselasaan saje)

My 1st one

Saya start pakai masa saya study di UTP. Sebelum tu, badan saya agak berisi, pinggang pun taktau kat mana. Saya paling menyampah bila hari raya mama buatkan baju kebaya untuk saya. Sebab saya rasa macam sebatang kayu.. lurus takda curve.
Satu hari mama hadiahkan pakaian pembentukkan badan. (bukan corset sebenarnya - macam swimming suit rupanya). Taktau la berapa harganya. Tapi yang pasti beratus jugak, sebab mama cakap sayang kalau tak pakai sebab mahal.

Pakaian tu sangat kecik, kalau tengok mesti rasa tak muat nak sarung kat badan. Mungkin sebab tu mama bagi saya. 
Tapi saya pakai jugak, memang semput nafas, kain agak tebal dan panas. Kalau pakai, badan jadi macam kurus, ada pinggang & punggung. Yang tak bestnye lepas tanggalkan, badan merah2 & berjalur2. Gatal!! sebab berpeluh & bau peluh yang busuk.

Lepas setahun lebih saya pakai, terasa ada perubahan. Saya semakin kurus & terbentuk - kerana banyak berpeluh. Pinggang dah kelihatan. yeay...=)
Tapi masalah gatal memang tak boleh dielakkan. Saya takkan pakai dalam tempoh yang panjang kerana risau bau busuk peluh tadi & badan saya kelihatan lebih tebal daripada biasa. Saya lebih suka pakai ketika bersenam/jogging/ aerobic supaya lebih banyak berpeluh. Sampai sekarang saya masih simpan, dah uzur sangat. 

My 2nd corset

Lepas beberapa tahun kerja, saya beli satu corset. Memang cantik. Ala- ala Victoria Secret. 
Tujuan beli sebab nak hadir satu wedding, jadi nak pakai kebaya nyonya. Saya fikir kalau pakai corset lagi la badan jadi sexy. Beratusan jugak saya beli untuk pakai dimalam hari. 
Sampai di rumah kenduri, akad nikah tengah berlangsung. Semua tetamu perempuan duduk di ruang tamu. Saya pun terus masuk, duduk dengan tertib - bersimpuh (kain ku agak ketat..huhu). Baru beberapa minit, saya mula rasa tak selesa. Hoooiii.. besi corset yang saya pakai mencucuk-cukuk badan saya. Sakitnya!- dari nak kelihatan sexy dah jadi seksa pula. 
Sampai hari ni.. corset tu tersimpan dalam almari tak pernah buka. 

Other corset

Saya pernah survey corset di pasaran. Kedai-kedai pakaian dalam wanita memang ada banyak dijual. Kadang-kadang kedai kesihatan, kedai jual alatan gym pun ada jual corset. Dalam calatogue Avon, & Cosway pun ada. Banyak & murah. 
Tu yang buat saya tertanya-tanya.. "they all look the same. So yang mana yg lebih baik?"
Lama survey, akhirnya tak beli pun lepas trial. 
Contoh yang saya try macam gambar kat bawah ni..

The final & forever corset

Lepas bersalin, saya risau bentuk badan saya yang makin buruk. Confident level saya semakin merudum, terutama di depan suami. Saya terfikir, " macam mana nak pegi office nanti?"
Dari situ la saya mencari pakaian pembentukkan badan - dan jumpa dengan Premium Beautiful.

Saya sebagai pengguna corset-corset.. saya layak bercakap tentang perbezaan "the feeling wearing corset"

Perhatikan perbezaan pemakaian corset. 



TAK KENAL MAKA TAK CINTA
Yeah.. saya telah jatuh cinta! 
Berbaloi beli sebab boleh pakai sepanjang hari & setiap hari.
Bau busuk peluh tak pernah ada walaupun saya pakai semasa saya kerja dalam plant, turun naik monkey ladder, masuk keluar column, tunggu contractor tengah panas terik, kayuh basikal dari office ke site. Seriously.. PB sangat selesa. 


Fabric Akwatek & Akwadyne sangat awesome. Flexible enough to give comfort, at the same time strong enough to hold your body & fat. 
Ketebalan fabric ikut fungsi.
Tetulang lembut dapat bentuk figure yang cantik tapi tak sakit menyucuk bila pakai.

Very smart!! 
Orang yg design PB ni memang bijak
So orang yang beli pun bijak jugak la..Bijak memilih!
smart investment to your body. 

-Anith-

No comments:

Post a Comment