Thursday 24 January 2013

Cerita di spa

Selamat hari ibu..!
Pertama kalinya saya menyambut hari ibu.

"Happy mother's day, sayang." ucap hubby kala subuh pagi.
"Hari ini, pergilah berhias diri, manjakan diri u. I dah booked treatment session utk u di Tjantek Spa."
Dia senyum.

"Adam..?"
"Tak apa.. Biar i yang jaga.. Tapi jangan lama2 ye."
Dia senyum lagi sambil tepuk2 adam yang masih nyenyak di katil.

Hati berbunga. Sekian malam saya mengadu lenguh tangan dan kaki. Mahu berurut, pulihkan urat2 tersimpul yang sudah tersumbat angin. Kali terakhir saya ke spa adalah lebih sebulan yang lepas, hari ke-45 sy berpantang. Rasa sengal2 badan makin terasa.

********************

2.05 pm

Ika sedia menanti kedatangan saya di balik pintu. Semesra dahulu..
"Jemput masuk kak."

Semerbak harum bau aroma terapi ylang ylang menangkap deria bau. Tenang sekali.
Teh halia di hidang, Ika berasal dari Tanah Jawa, bergegas menyediakan tempat mengurut.

Sesi mengurut bermula. Teknik urut Ika memang best. Kemahiran yang diwarisi dan pengalaman di Tanah Jawa membawa dia ke sini, rela meredah lautan meninggalkan si suami demi beroleh lebih rezeki.
Di tangannya tubuh saya rasa serasi. Urutan Ika tak terlalu kuat utk badan saya yang agak fragile. Segala simpul urat dibetulkan, ketulan angin dipecahkan. Aduhai.. sakitnya.
Inilah perempuan, sakit bersalin dah tak terhingga, lepas bersalin kalau tak dijaga.. Habis berangin & sengal badan.

"Akak masih minum jamu?"
Saya hanya menggeleng.
"Malas la nak minum Ika.. Leceh, pahit!" Balas saya yang tertahan sakit diurut.

"Ohh iya? Jika di Indon tempat saya, badan begini kerna kuat minum jamu."
Saya pelik. "Badan bagaimana? Sakit begini?"

"Tidaklah akak.." Ika ketawa perlahan.
"Sakit begini biasala akak.. baru lepas bersalin, banyak angin. Tapi badan akak sudah kental."

Saya ketawa kuat. Kental? Tak dapat meneka definasi kental.

"Iya.. Isinya tidak lembik2 seperti baru lepas bersalin. Perut tidak menggelebeh.. Sudah cantik. Tidak seperti sebulan yg lepas."

Saya cuma tersenyum. Ika biaasanya tidak banyak celoteh. Dia selalu biarkan saya tenang tanpa diganggu.

Ika sambung lagi.. "Kelihatannya strech mark akak juga sudah hilang, ya?"
"Aku banyak lihat ramai ibu2 punya strech marks.. Sudah seperti buah melon."

Saya terkedu.. Buah melon?
"Iya kak! Tandanya panjang, hitam pula.. Perut lagi buncit.. Macam buah melon gitu." Muka ika serius.
Aku tergelak..

"Bagitau la akak pakai apa?"
Dengan bangganya saya beritahu "Ohh.. Akak pakai corset Premium Beautiful"

Dia terdiam. Mungkin tak faham. Bagaimana pakai bengkung saja dapat hilangkan strech marks?
Tapi inilah kenyataan.

Premium Beautiful is an amazing corset. Saya sendiri terkejut bila melihat strecth marks saya hampir hilang pada hari ke-4 saya mengenakan corset ini. Not even a week! Tanda merah tua yang menjalar di bawah perut terus pudar. Bekas yang agak dalam kian menutupi permukaan kulit.
Hingga kini, tanda hodoh di perut itu telah hilang.

Note:
Cerita ini adalah benar, tiada manipulasi fakta. Nama yang disebut wujud pada ketika conversation ini terjadi. Dan ini adalah testimonial saya sendiri.

Contact saya untuk keterangan lanjut atau free trial of wonderful Premium Beautiful (PB) corset.

Email: anithayuninordin@gmail.com

No comments:

Post a Comment